woensdag 4 januari 2012

WOMmen

Oorspronkelijk  dacht ik niet dat ik zou kunnen geselecteerd worden maar alleen al uit pure nieuwsgierigheid wou ik meedoen met de campagne van de Insiders. Ik werk zelf op een marketingafdeling en campagnes waarbij sociale media worden ingeschakeld en er ingespeeld wordt op worth-of-mouth, ofte WOM, worden steeds belangrijker.
Ik voel mij dan ook een levende casestudy voor mezelf en mijn collega’s. Ik heb een brief gekregen dat we de eerste avond uitleg gaan krijgen over wat er van ons zal verwacht worden. Ik ben benieuwd.  Als Dexia binnenkort een dergelijke campagne lanceert, is dan ook meteen duidelijk vanwaar de idee komt.
75 koppels die hun best doen om zoveel mogelijk over je bedrijf te schrijven en te vertellen. Geweldig toch. Alhoewel zo’n campagne zich ook wel tegen je kan keren. Stel je voor dat het onthaal maar niets is, de kamers vuil, het eten aangebrand of de kinderopvang beschamend is. Toen de geselecteerden bekend waren en er wat onduidelijkheid was over wat nu wel en niet inbegrepen was, begon het gemopper onderling al. Ik moet eerlijk toegeven dat ik voor 2 nachtjes ook niet vertrokken was. Bovendien kunnen de geselecteerden zo gemakkellijk met elkaar in contact komen via Facebook of via de Insiders website. Ontevredenheid kan dus snel versterkt worden onder elkaar.
Maar ik veronderstel dat Club Med wel een tandje zal bijsteken om ervoor te zorgen dat de volgende weken alles picobello verloopt in Valmorel als je weet dat er meute assertieve beoordelers  je hotel onder de loep komt nemen.
Kans is dus klein dat er ook maar iets tegenvalt maar toch, mocht ik marketeer zijn bij Club Med zou ik er maar gerust in zijn als het achter de rug was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten