maandag 9 januari 2012

Om je vingers van af te likken

Ik had het me al voorgenomen. Deze week ga ik mij eens volledig volproppen met eten. 5 dagen lang.
Niet dat ik thuis niet eet. Ik ben gek op eten. Zet bovendien om het even welke dessert voor mijn neus en ik word al enthousiast. Maar het komt er gewoon niet altijd van. 's Morgens heb ik geen tijd, of beter neem ik geen tijd. Dus wordt het meestal een croissant of chocoladekoek in het station, of een zak chips of een Mars uit de automaat op het werk, of allebei. Gezond is het niet te noemen.

Bovendien ben ik ook een trage eter. Mijn collega's hebben meestal hun dessert al op terwijl ik nog aan de soep zit. Voor alle duidelijkheid, ik eet mijn soep na de patatjes omdat ze anders te warm is. Zo een trage eter ben ik nu ook niet.

Tenslotte gaan stress en mijn eetlust altijd in strijd met elkaar en mijn eetlust moet jammergenoeg vaak het onderspit delven. Maar we zijn op vakantie en we voelen ons hier superrelaxed. Vanmiddag toegekomen en we waren nog net op tijd, voor het buffet sloot. Het mag gezegd, het is een buffet om U tegen te zeggen. Aan keuze geen gebrek en het smaakt nog lekkerder dan het eruit ziet.

Dat wordt dus geen probleem om te focussen op eten, 5 dagen lang. Gezond eten. Lekker eten. Zonder gestoord te worden.

Mijn menu van de avond? Begonnen met een Campari Orange, Gin Fizz en Cubra Libre aan de bar met borrelhapjes. Daarna een ajuinsoepje met kaas en croutons. Vervolgens carpaccio van tonijn met sint-jacobsschelpen. Een salade met gesiers de canard volgde. Als hoofdgerecht zalmforel met worteltjes en rijst en parmentier van eend. Tenslotte afgesloten met een macaron, vergezeld met gecarameliseerde appeltjes, een marshmelow ondergedompeld in de chocoladefontein, een kiwi, een yoghurt en een paar lichees.

Ik kijk al uit naar morgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten