dinsdag 3 januari 2012

The Insiders

Als er nu nog iemand uit mijn omgeving niet weet dat we volgende week op skireis vertrekken om het nieuwe hotel van Club Med in Valmorel uit te testen, hebben ze ofwel de afgelopen maand in coma gelegen of zal ik moeten erkennen dat mijn vrienden niet naar me luisteren.
De vraag die iedereen stelt, is hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. Eerlijk? Ik heb er niet eens zo gek veel voor moeten doen. Een leuke vakantiefoto doorsturen, een vragenlijst invullen over mezelf, mijn omgeving en sociale media en een verslag schrijven over een vakantie die ik had meegemaakt.
De Club Med campagne wordt georganiseerd door de Insiders. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van hen gehoord maar zij organiseren campagnes met als doel zoveel mogelijk mond-tot-mond reclame te maken rond een bepaald product; Club Med dus in dit geval. Maar om te mogen meedoen met een van hun campagnes, moet je dus wel eerst geselecteerd worden.
Een reisje naar de sneeuw zag ik wel zitten. Ik huiver van toestanden met schiftingsvragen of lotjetrek. Daar begin ik zelf niet aan maar van een “wedstrijd” als deze word ik op voorhand al enthousiast.
Toen de inschrijvingsperiode plots 2 weken werd verlengd, kreeg ik al een klein beetje een blij gevoel. Wil toch zeggen dat er te weinig deelnemers zijn, toch? Maar toen ik een mailtje kreeg “Proficiat, u bent een van de 75 koppels die geselecteerd zijn ….”, heb ik toch een klein vreugdedansje geplaceerd.
Ik belde onmiddellijk naar een vriendin waarvan ik wist dat ze zeker ook zou geselecteerd zijn. Zij heeft het perfecte profiel om mee te doen aan zo’n campagne. Fotografe, fervente blogster, massa’s vrienden op Facebook,… maar om de een of andere reden was ze er niet bij. Superjammer, zowel voor ons, haar als Club Med.
Tja, de selectiecriteria van een marketeer zijn ondoorgrondelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten