dinsdag 17 januari 2012

Skype

Als ik 1 uitvinding moet noemen van de laatste jaren die de moeite waard is, dan denk ik ongetwijfeld aan skype. Een geweldig fenomeen vind ik het.
Waar is de tijd dat ik uren aan de telefoon hing met een vriendin of een ver liefje. Ok, laatst heb ik nog eens 4 uur gebeld met een vriendin. We hadden dan ook veel te vertellen. Maar daar voor was het vast en zeker geleden van toen ik nog thuis woonde. Ik kreeg de telefoondraad net onder de livingdeur zodat ik in de gang ongestoord mijn geheimen kon prijs geven. Op een avond heb ik zo wel eens de schrik van mijn leven beleefd. Zat ik rustig te telefoneren en hoor ik een megaknal. Ik dacht echt dat ons huis op mijn hoofd zou neerstorten. Bleek dat een auto zijn bocht iets te ruim had genomen en tegen onze gevel was geknald. Schrikken, ik kan het je verzekeren.
Maar skype dus. Een vriendin heeft 2 jaar in AustraliĆ« gewoond en ik  heb via skype een volledige rondleiding gekregen in haar appartement. Super toch. Ze is ook een van de enige die onze tuin al gezien heeft gezien die we deze zomer eindelijk hebben aangelegd. In tegenstelling tot vrienden die hier letterlijk achter de hoek wonen. Niets is nog ver weg en bovendien is het nog steeds gratis.
Toen we vorige week op reis waren, hebben we ook geskypt met de kindjes. Sem begon honderduit te vertellen en ook Lise was superenthousiast. De eerste 5 minuten toch, daarna begon ze op de toetsen te drukken en zou ze naar Plop kijken. Ze wou ons dus letterlijk weg zappen!  Zo denken ouders dat hun kinderen hen hard missen. Tja, zo zijn wij ook weer een desillusie rijker J


Geen opmerkingen:

Een reactie posten