dinsdag 10 januari 2012

Sneeuwparadijs

Over de sneeuw kunnen we kort kunnen zijn: Waaw !!! Een massa sneeuw is er gevallen vorige week en de pistes liggen er fantastisch bij. Nergens een ijsplekje te bespeuren. Er is ook geen volk op de pistes. Nergens aanschuiven aan de liften, niet opletten dat je niemand omver skiet of dat je omver geskied wordt. Super.
Bovendien is het schitterend weer ! Geen wolkje aan de lucht, geen wind en nog vrij warm eigenlijk. Ik was deze ochtend vertrokken, ingepakt als een mummie maar ik heb me deze middag te pletter gezweet. Het weer schijnt alvast zo te blijven de volgende dagen, jippie. Als er iemand jaloers wil zijn, dan is dit dus het moment want voor skiërs is Valmorel deze week absoluut het aardsparadijs.

Maar even terug naar Club Med, want daarvoor zijn we deze week toch aan het schrijven, niet waar?
Ski's hebben we niet via Club Med gehuurd want dat vonden we te duur. Het was veel goedkoper in een van de vele skiwinkeltjes in het dal en mijn skietjes glijden over de sneeuw alsof ze nooit anders gewoon zijn geweest. In mijn hoofd gaat het toch zo, in realiteit glijd ik af en toe iets minder elegant naar beneden.

Elke kamer heeft zijn eigen skilocker mét botverwarmers. Bert en ik zijn 2 jaar geleden met UCPA gaan skiën in Flaine, een ex-Club Med hotel en daar hadden ze dat ook. Een zalig gevoel om 's morgens of na de middag met droge, warme skibotten te vertrekken. Ik wil niet meer zonder.

Er is ook 5 uur ski- of snowboardles van ESF inbegrepen per dag. Ik kan je verzekeren dat 5 uur lang genoeg is. Man, ik ben kapot vandaag. Ik had eerst de indruk dat ze vooral de gepensioneerde skileraars in Valmorel hadden gestoken maar dat valt reuze mee. Evelyne, onze skilerares is misschien ook niet meer van de jongsten maar ze straalt een energie uit alsof ze net 21 is geworden. Ik heb vandaag een paar keer haar tempo proberen volgen en er is geen twijfel meer mogelijk, mijn conditie is nul ! Lift op, rode piste af, lift op, buiten piste, lift op, zwarte piste af, ... Morgen nog een beetje vroeger opstaan, want te laat zijn doe je geen twee keer bij Evelyne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten