zondag 8 januari 2012

Bad day

Van wanneer wordt een dag officieel tot pechdag uitgeroepen?
Volgens mij heeft gisteren aardig zijn best gedaan.

Het begon al om 9 uur toen ik snel even naar de kapper ging. Ik was het al een maand van plan maar het was er nog steeds niet van gekomen. Ondertussen was het geen wens meer maar een must. Een parkeerticketje had ik niet gekocht. Ik heb even getwijfeld maar zo vroeg komen parkeerwachters toch niet controleren. Inderdaad, zo vroeg komen ze niet. Maar hoe gaat dat met vrouwen die tijdens de solden door een winkelstraat passeren? Hun oog valt op een koopje waar ze niet aan voorbij kunnen. Of ze hebben eigenlijk geen tijd maar springen toch snel even binnen in hun favoriete winkel. Zo ook ik. Om 10.36 was ik terug aan de auto, boete uitgeschreven om 10.28. Pech.

Om 11u had ik een afspraak bij de tandarts omdat ik op oudejaarsavond een stuk van mijn tand had gebeten. Nu ik erover denk, misschien moet ik eerder spreken over een pechweek dan een pechdag.
Toen ik buiten kwam, keek ik toevallig recht op onze auto en zag ik dat de onderkant los hing en bijna tegen de grond schuurde. Zo op reis vertrekken, was alvast geen optie.

Gezien onze garage jammergenoeg niet bij de deur is, werd het dus nog een onverwacht ritje heen en weer naar Ninove. Weeral, want we hadden onze auto net een week terug. Op onverklaarbare wijze zat er plots water in de motor en had de garage er een nieuwe ingestoken. Vermoedelijk rijden we dus al een ganse week rond met een auto die half uit elkaar hangt maar een half uurtje extra kon er niet meer bij. Halverwege begon de plaat volledig tegen de grond te schuren. Takelwagen gebeld dus. De garagist heeft de plaat eraf gehaald. Meer kon hij niet doen op zo weinig tijd. Een weekje in de sneeuw dus met een halve auto. Spannend alvast.

Om de dag dan af te sluiten, zijn we 's avonds naar een feestje geweest. Parkeerplaats vinden in de buurt was onmogelijk dus reden we de parking in. In het groot staat erop dat de parking sluit om 3u maar onze medepassagier was ervan overtuigd dat we altijd konden uitrijden. Tarara Gerard, we zijn deze ochtend om onze auto mogen gaan en konden gisteren een taxi zoeken.

Tja, dat noem ik nu toch eens een pechdag.

3 opmerkingen:

  1. typisch jou denk ik dan *de bezine / diestel toestand in gedachten houdend :-) *

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ssst, straks denken mensen nog dat het aan mij ligt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, waar of bij wie heb ik dat nog al eens gehoord? :-)

    BeantwoordenVerwijderen